BLODSPOR VIDEREGÅENDE

Kursplass: Monserud, Rakkestad hundeklubb.
Helgekurs 16. – 18.August.
Fredag kl.17:00 – Legge spor.
Lørdag kl 10:00 – Vi går spor og legger nye spor.
Søndag kl 10:00 – Vi går spor og evt. prøver vil bli gjennomført.

Max 8 ekvipasjer på dette kurset.

Kursinformasjon:
Dette kurset er for de som ønsker å konkurrere, eller aktivt jobbe med hunden sin på blodspor. Klubbens medlemmer som har deltatt på nybegynnerkurs i blodspor prioriteres.
I dette kurset vil du få en videre innlæring/utvikling i blodspor. Forkunnskaper
tilsvarende et nybegynnerkurs i blodspor er nødvendig for å delta på dette kurset. Det vil
være en kombinasjon av teori og praksis i løpet av kurset.

Det vil bli lagt umerkede prøvespor som skal gjennomføres av hver enkel ekvipasje. Ønsket
er at flere skal bli klare til prøver. Ekvipasjer som har gått nybegynnerkurs i blodspor hos
Rakkestad hundeklubb og klubbens medlemmer blir prioritert ved utvelgelsen av deltagere.
De som bruker blodspor som aktivitet er også velkomne på kurset, men de som har planer om å melde seg opp til prøver blir prioritert. Skriv derfor noen ord om dette under merknader i påmeldingen.
Vi vil legge spor på fredag som vi vil gå på lørdag, og på lørdag legges spor som vi vil gå på søndag. Ekvipasjen vil da gå sammen med sporlegger og instruktør/dommer når sporene skal gåes. Nivået tilpasses etter første spor. Etter kurset skal du vite hvordan du ligger an i forhold til oppmelding til prøven, og ha fått kunnskap om hva som skal til for å nå dit.

Utstyr: Sele til hunden, sporline ca. 5m (ikke langline) og en belønning til hunden enten i form av en leke eller go-biter. Husk vann til hunden. Notatblokk og penn. Gjerne en GPS om du har.
Blod, skank og annet sporlegger utstyr vil kursansvarlig holde.
På dette kurset vil det bli noe venting mellom ekvipasjene, så ta med noe å sitte på, mat og drikke.

Instruktør:
Kåre Undrum har lang fartstid innenfor blodspor og ettersøk. Han utdannet seg som instruktør da det ble påbudt med ettersøkshund i jaktsammenheng i 1992, og er også dommer. Han har avholdt blodsporkurs hvert år siden, og synes fremdeles det er morsomt å dele av sin kunnskap til glede for nye ekvipasjer.

Nivå tilpasses etter første spor. Etter kurset skal du vite hvordan du ligger ann i forhold til oppmelding til prøve.
For de som har lyst vil det være mulig å melde seg opp til bevegelig blodspor prøve, den vil bli gjennomført på Søndagen, og påmeldingen gjøres da på Lørdagen. De som ikke ønsker å melde seg på til prøven vil få gå et spor uavhengig av dette og alle vil få en tilbakemelding etter endt kurs.

Camilla Rødland, Heidi Gundelsby og Yvonne Haglund vil bistå som hjelpeinnstruktører.

Påmelding og betaling:
Sendt følgende info til e-post til camillarodland1@hotmail.com
– Type kurs.
– Deltagers navn.
– Rase, alder og kjønn på hunden.
– Adresse.

Kurset betales til kontonummer 1050.19.16698 med navn og kurs.
Påmeldingsfrist: 2.August.
Betalingsfrist: Fortløpende etter påmelding og senest 1 uke før kursstart.
Pris: Kr 1800,- for medlemmer i RAHK Kr 2200,- for andre.

Påmelding er økonomisk bindende, og kursavgiften refunderes kun ved gyldig veterinærattest/legeattest og dersom Rakkestad hundeklubb må avlyse.